Training course on “Responsible and agile leadership for sustainable growth”
In the current digital context, it is crucial to implement widespread leadership and a shared semantics, based on responsibility and agility. The training course takes place in the original formula of “Il Cenacolo di Valore”, whereby participants gathered around a single table exchange experiences and values through conversation.
In the mode of exchanging experiences values and conversation between participants gathered around a single table. The Path is coordinated by Francesco Sansone, President and CEO of Valore.
AIMS
Promote integration, engagement and motivation; share knowledge; manage change and spread and implement an authentic culture of innovation and service excellence; increase speed in problem solving processes, Implement widespread shared leadership and identity, based on responsibility and agility; Share and update the corporate leadership style.
PROGRAM
During the training course, the 10 key attitudes for responsible, agile and identity leadership are explored and shared with the participants, as described in the book “Responsible Leadership”, authored by Francesco Sansone:
- Affability
- Courage
- Generosity
- Foresight
- Optimism
- Passion
- Perseverance
- Transparency
- Humility
- Humorism
Leadership Responsabile
Le 10 regole per essere leader nell’economia digitale
La marcia in più per garantirsi la sostenibilità competitiva, sia sul versante personale che professionale, sta nello sviluppo della leadership responsabile. Il libro offre una sintesi dei principali strumenti e modelli più affermati di leadership. Una guida per tutti coloro che vogliono migliorare la qualità delle loro relazioni di lavoro nei contesti organizzativi.
Nell’economia digitale, le imprese per competere con successo ed innovare più velocemente devono essere guidate da una leadership responsabile. Le parole chiave del futuro immediato, sempre più globalizzato, in cui l’autore ci accompagna sono: valore come bellezza, linguaggi cognitivi, agilità, fiducia, cura, brand e reputazione.
Questo libro spiega che cos’è la leadership responsabile e come esercitarla nell’attuale scenario economico caratterizzato da incertezza e complessità. Dunque una nuova bussola per navigare con successo e creare valore attraverso le persone. Quali sono le regole, ed i comportamenti vincenti per essere leader nell’economia della conoscenza? Come gestire il cambiamento, sostenere le sfide, confrontarsi con i concorrenti? E come garantire un buon clima di lavoro, costruire relazioni positive e produttive, motivare e motivarsi?